Publisert: 01.01.2017 Oppdatert: 30.05.2018

Stikkord:

Middag for fire på 20 minutter


Middag for fire på 20 minutter

 

– Hurtigmat øker hele tiden, nå selger vi også ferdig oppskårete pølser, sier direktør Egil Olsvik i Norsk kjøtt. Olsvik holdt foredrag på Verdikjedekonferansen på Hadeland om Norsk Kjøtts strategi framover. Han så tre hovedutfordringer framover; lønnsom primærproduksjon, effektiv industri og avsetning/markedsstyrke for Norsk Kjøtt. Olsvik forklarte at effektivisering av Norsk Kjøtt fortsatt blir veldig viktig, ikke minst fordi lønnskostnadene i Norge er 30 prosent høyere enn hos våre handelspartnere.

-Det gjelder å holde markedsføringstrykket oppe. Pølseforbruket har vært stabilt siden -97, men nå ser vi at det tar av. Vi har lansert skinnfri pølse under slagordet ”ny, naken og deilig”, smiler Olsvik. Og til høsten er det 40 år siden Gilde lagde sin første pølse. Dette skal markeres. Samtidig vil Gilde satse på en stor reklamekampanje om hurtigmat.

– Middag for fire på 20 minutter er utfordringen for mange familier i dag, sier Olsvik og peker på at det er valg av middagsmat som må tilpasses når vi kommer hjem fra jobb klokken halv fem og en av ungene skal av gårde på trening klokken fem.

Samtidig er Norsk Kjøtt opptatt av å differensiere markedet mer for å ta ut bedre pris.

– Dokumentert produksjon har kommet for å bli. Snart tror jeg derfor at en eller annen variant av KSL blir synonymt med Gilde. mens Edelgris, Norsk Gourmet osv. blir tillegg til dette, sier Olsvik.