Publisert: 24.01.2013 Oppdatert: 30.05.2018

Stikkord:

Magert svinekjøtt selger

Magert og sunt kjøtt selger. Gilde opplever nå en eventyrlig salgsvekst på 65 prosent på produktserien «Go’ og mager», og sterk salgsvekst på renskåret Edelgris.


Magert svinekjøtt selger

Magert og sunt kjøtt selger. Gilde opplever nå en eventyrlig salgsvekst på 65 prosent på produktserien «Go’ og mager», og sterk salgsvekst på renskåret Edelgris.

 

Norske forbrukere er stadig mer bevisste på kjøttforbruket sitt og velger sunnere i kjøttdiskene. «Go’og mager» er kjøttprodukter som har mindre enn ni prosent fett.

– Det er et helt klart sug hos forbrukerne etter sunne og magre kjøttprodukter. Vi har tatt ut fettet og erstattet dette med rent kjøtt, og garanterer maksimalt ni prosent fett. Samtidig øker vi stadig antallet produkter i denne serien for å gi forbrukerne en større valgmulighet, sier salgsdirektør Sverre Sandsmark i Gilde Norge.

Salgsveksten er størst for Gildes «Go’ og mager»-kjøttdeig av svin og grillpølser hvor det hittil i år er omsatt 1000 tonn. Magre økologiske kjøttkaker og bacon som er de siste tilvekstene i sortimentet, har også hatt en rask vekst med en omsetning på 50 tonn.

– Kjøttdeig av svin og grillpølser er hverdagsprodukter, og alle som er opptatt av kosthold påpeker jo nytteverdien av å spise sunnere til hverdags og heller skeie litt mer ut i helgene. Salgsveksten kan tolkes som om dette budskapet har gått hjem hos forbrukerne, tror Sandsmark.