Publisert: 19.02.2010 Oppdatert: 30.05.2018

Stikkord:

Kraftig vekst for Cardinal Foods

Cardinal Foods puster Prior i nakken i det norske egg- og fjørfemarkedet. Fire av ti dagligvarekunder velger nå produkter fra denne leverandøren.


Kraftig vekst for Cardinal Foods

Cardinal Foods puster Prior i nakken i det norske egg- og fjørfemarkedet. Fire av ti dagligvarekunder velger nå produkter fra denne leverandøren.

Og det skal ikke stoppe her. Selskapet har i følge Kjøttbransjen hatt en salgsvekst på hele 23 prosent i 2009, og det skjer i en periode hvor annet kjøttsalg stagnerer. Cardinal Foods har investert tungt siden etableringen i 2005. Både Norsk Kylling på Støren og Jærkylling på Nærbø har gjennomført store utbygginger. Den stolte hane, merkevaren til Jærkylling, og Norsk Kylling har hatt en veksttakt på 50 prosent siste året.